1. Világosan meghatározott célközönség
A célközönség a hasonló tulajdonságokkal rendelkező személyek egy meghatározott csoport, akik valószínűleg érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt. A célközönség meghatározásának legegyszerűbb módja a demográfiai adatok meghatározása. Ezek például:
• Nem
• Kor
• Elhelyezkedés
• Szakma
• Jövedelem
• Képzettség
• Családi állapot
A célközönség megértéséhez hozzátartozik az is, hogy a hirdetés hol helyezhető el. Facebook-hirdetés lesz, hagyományos médium, például videó vagy nyomtatott, vagy a kampány más közösségi média platformokra fog összpontosítani?
2. Értékajánlat – Mit jelent számukra?
Az értékajánlatok általában csak a főoldalakon és a termékoldalakon jelennek meg, de minden hatékony hirdetés közvetetten kommunikálja azt. Vállalkozásod értékajánlata határozza meg versenyelőnyödet. Az értékajánlatnak rövidnek és csalogatónak kell lennie; egyszerűen arra szolgál, hogy segítsen a potenciális ügyfeleknek megérteni, mit kínálsz, és miért érdemes téged választaniuk igényeik kielégítésére. Ha ezt nem lehet néhány tömör szóval elérni, akkor itt az ideje, hogy újraértékeld az általad kínált dolgok lényegét.
3. Minőségi tartalom és design
Egyetlen sikeres hirdetés sem lenne teljes a tervezés és a másolat nélkül, amelyek zökkenőmentesen működnek együtt. Minden elkészített marketingkampánynál vagy hirdetésnél meg kell győződni arról, hogy a hirdetésszöveg és a látvány összhangban van.
Nem számít, milyen célokat tűzöl ki, a legfontosabb, hogy kapcsolatba lépj a célközönségeddel, és hatást gyakorolj rájuk. Hirdetésednek tájékoztatást, meggyőzést és emlékeztetést kell szolgálnia. Tartsd szem előtt ezt a három célt, miközben azon dolgozol, hogy meghatározd, milyen minőségi tartalom és dizájn néz ki jól vállalkozásod számára.
4. A cselekvésre ösztönzés (CTA)
Bár a cselekvésre ösztönzés nem lehet minden hirdetés része, az azt tartalmazó hirdetésekben rendkívül fontos. A CTA, azaz call to action egyszerűen egy felszólítás, amely valamilyen cselekvésre irányítja a közönséget. A gyakori CTA-k közé tartozik a „Regisztrálj”, a „További információ” és a „Vásárlás most”.
Függetlenül attól, hogy hirdetésed digitális vagy másmilyen, egy egyedi URL vagy cselekvésre ösztönzés lehetővé teszi a siker nyomon követését. Minden kampányhoz állíts be egy külön céloldalt, és kövesd nyomon a Google Analytics segítségével.