Magánorvosi marketing ötletek: 5 hatékony tartalommarketing típus
1. Blogok
A tartalom közül vitathatatlanul a legnépszerűbb, a tartalommarketingesek 92 százaléka a blogbejegyzéseket használja stratégiája részeként. Az orvosok számára a blogírás médiumot biztosít szakértelmük bemutatására vagy eljárás, vagy szolgáltatás népszerűsítésére.
A blogbejegyzések nagyszerű beteggyűjtő eszközt jelentenek, mivel lehetővé teszik olyan kulcsszavak vagy kulcskifejezések használatát, amelyekre az emberek a Google-on vagy más keresőmotorokon keresnek. Ha például a fogfehérítés előnyeiről írsz egy blogbejegyzést, a fogfehérítés iránt érdeklődő páciens a Google keresése után a webhelyedre kerülhet, és a páciensed lehet. A blogbejegyzések tartalma újrahasznosítható közösségi média és/vagy e-mail kampányok segítségével, ami nagyszerű befektetés.
2. Videók
A marketingesek videóhasználata az elmúlt évtizedben az egekbe szökött, így a tartalommarketing egyik leghatékonyabb eszközévé vált. A videó segíthet a leendő pácienseknek abban, hogy „megismerjék” a rendelődet azáltal, hogy emlékezetesebb, interaktív formátumban látják azt. Ez egy rendkívül hatékony eszköz összetett információk megosztására, például egy eljárás végrehajtásának módjára vagy egy adott egészségi állapot részleteinek megadására.
3. Infografika
Mivel nap mint nap rengeteg információ van a kezünk ügyében, a betegek nehezen értik meg mindezt. Az infografikák segítségével az egészségügyi praxisok sok adatot oszthatnak meg könnyen emészthető, tetszetős formátumban.
Az infografikák összetett információkat tömörítenek, és vonzóvá teszik a betegek számára, legyen szó tünet-összehasonlítási táblázatról, egy bizonyos betegséggel vagy állapottal kapcsolatos mérőszámokról és iránymutatásokról, vagy a műtéthez vezető útvonalról, amely felvázolja a páciens tapasztalatainak minden lépését.
Az infografikák elkészítéséhez gyakran tervezőre van szükség, de az olyan ingyenes tervezőeszközök, mint a Canva, rendelkeznek sablonokkal, amelyek segíthetnek az egészségügyi szolgáltatóknak az indulásban.
4. A betegek beszámolói vagy véleményei
A fogyasztók gyakran keresnek szájról szájra ajánlásokat az interneten, kiemelve a pozitív online hírnév fontosságát. A páciensek véleményétől az ajánlásokig a leendő páciensek közvetlenül olyan emberektől szeretnének hallani, akik már rendelkeznek tapasztalattal a rendelőddel kapcsolatban. A PatientPop felmérése szerint a betegek 74 százaléka nagyon vagy rendkívül fontosnak tartja az online értékeléseket, amikor egészségügyi szolgáltatót választ.
5. E-mail
Az e-mail hatékony tartalommarketing-eszköz, mert továbbra is népszerű kommunikációs forma, és magas befektetési megtérüléssel büszkélkedhet. A Content Marketing Institute szerint a marketingesek 87 százaléka e-mailt használ a jelenlegi és leendő ügyfelekkel való kommunikációhoz.
Az egészségügyben a szolgáltatók e-mailt használhatnak a praxishűség növelésére, a betegek megtartásának javítására és a találkozók számának növelésére. A közönség szegmentálásával és az e-mailek személyre szabásával a betegek releváns és időszerű információkat kapnak. A célzott üzenetek arra is emlékeztethetik a betegeket, hogy ütemezzék be a rutin látogatásokat, éves fizikális vizsgálatokat, oltásokat és/vagy egészségügyi szűréseket, ezzel is támogatva a praxisod hosszú távú növekedését.