Mi az a keresőoptimalizálás?
Nyilván Te is tisztában vagy azzal, hogy a Google találati listáján az elsők között lenni azokra a szavakra, amelyeket vevőid beírhatnak a keresőbe, nos, ez több, mint elengedhetetlen, ha vevőket szeretnél. Amikor ezt úgy éred el, hogy a honlapod jól felépített és releváns tartalmakat ad ezekre a szavakra, nos az a keresőoptimalizálás. Ezért nem fizetsz a Googlnek. Ezeket hívjuk organikus kereső eredményeknek.
Mi a különbség a keresőoptimalizálás és a hirdetés között
A fizetett hirdetést, mellyel a Google találati listájának elejére kerülhetsz, AdWords programnak hívják. Itt minden egyes kattintásért vagy megjelenésért fizetsz a Google-nek. Ezek a hirdetések az organikus hirdetések előtt jelennek meg a találati listában. De akkor minek a keresőoptimalizálás, ha ki is fizethetem az első helyet a Google-nek? Egyrészt, mert az AdWords akár nagyon sok pénzbe is kerülhet, mivel egy-egy szóért kattintásonként akár több ezer forintot is kérhet a Google. Ha abbahagyod a hirdetés fizetését, lekerülsz a lista éléről. Míg a keresőoptimalizálás estében a kattintások, a megjelenés nem kerül pénzbe, és mindaddig, amíg weboldalad keresőoptimalizált, ott maradsz a találati lista elején!
A fizetett hirdetések is olcsóbbak, ha működik a keresőoptimalizálás!
A fizetett hirdetésekben is vannak különbségek árakban. Ha a Google úgy találja, hogy a weboldalad releváns egy szóra, akkor kevesebbet kér az első helyért. Nyilván a kettő összefügg: ha az organikus találati listában a keresőoptimalizálásnak hála az első vagy egy szóra, nyilván azért van, mert a Google úgy gondolja, releváns a honlapod erre a kifejezésre. Tehát ha a kettőt együtt akarod használni, akkor is jobb, ha foglalkozol a keresőoptmalizálással, a SEO-val, SEO nélkül sokkal drágábbak lesznek fizetett hirdetésid!