Google hirdetést készítenél? Dehogyan?! Lépésről-lépésre emberi nyelven

Főoldal > Google hirdetést készítenél? Dehogyan?! Lépésről-lépésre emberi nyelven

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Google hirdetést készítenél? Dehogyan?! Lépésről-lépésre emberi nyelven


2025/05/28
ZH

Google hirdetést indítanál, de elvesztél a beállításokban? Itt a gyakorlati útmutató kisvállalkozóknak – technoblabla nélkül, érthetően.

Így készíthetsz Google hirdetést

Így készíthetsz Google hirdetést


Az egész úgy kezdődik, hogy leülsz a gép elé, és rákeresel: „Hogyan kell Google hirdetést csinálni?” És kapsz vagy 14 millió találatot. Félig angolul, félig technikai nyelven, félig olyan kifejezésekkel, amik után már megint keresgélned kell: Mi az, hogy konverzió? Mit jelent az, hogy CPC?


Aztán jön az érzés: „Áhh, ez túl bonyolult. Inkább nem csinálok semmit.” Pedig egy jó Google-hirdetés nem rakétatudomány. De azt be kell látni: van benne rendszer, és nem árt egy kis segítség – főleg az elején.




Most mutatunk egy emberi nyelvű, lépésről lépésre útmutatót, ami segít elindulni a Google Ads világában – ha egyedül csinálnád, de nem szeretnél elveszni a menük és metrikák dzsungelében.

 


1. Mire való egyáltalán a Google hirdetés?


A Google Ads (régi nevén AdWords) azt teszi lehetővé, hogy a te weboldalad vagy ajánlatod jelenjen meg a Google találatai között az első helyeken – akkor is, ha amúgy nem vagy ott organikusan.
Például:


•    Beírja valaki, hogy „panzió Eger belvárosában” → és a te szállásod jön fel legfelül, „Hirdetés” megjelöléssel.
•    Rákeresnek arra, hogy „családi wellness hétvége” → és te vagy az első kattintható opció.


Ez nem csoda, hanem egy jól beállított hirdetés, ami eljut azokhoz, akik pont azt keresik, amit te kínálsz.

 


2. Első lépés: Google Ads fiók létrehozása


Ehhez kell egy Google-fiók (Gmail). Lépj be a Google Ads oldalra, és kattints a „Kezdés” gombra. Itt rögtön felajánl egy egyszerűsített kampánykészítőt – ha még soha nem csináltál hirdetést, ez jó kiindulás lehet.


Később érdemes átváltani a „Szakértői módra”, ahol több lehetőséged van célzást, költségkeretet és kulcsszavakat beállítani.

 


3. Célmeghatározás – Mit szeretnél elérni?


Ez az a pont, ahol sokan rossz irányba indulnak. A Google megkérdezi: mi a kampányod célja?


•    Weboldal látogatás?
•    Hívásindítás?
•    Foglalás?
•    Boltba való eljutás?


Fontos: nem elég azt mondani, hogy „több vendéget szeretnék”. Egészen pontosan meg kell fogalmazni, mit szeretnél, és milyen lépések vezetnek odáig.

 


4. Kulcsszavak – Hogyan találnak rád?


Itt jön a lényeg: milyen szavakra keresnek azok az emberek, akiket szeretnél elérni? Például:


•    „szállás gyerekkel Balaton”
•    „csendes panzió Sopron környékén”
•    „romantikus hotel jakuzzival”


Ezeket a kulcsszavakat lehet célozni – de okosan kell kiválasztani, mert minden kattintás pénzbe kerül.


Tipp: kezdd kevesebb, de pontosabb kulcsszóval – így kevesebb lesz a felesleges kattintás, és több a valódi érdeklődő.

 


5. Hirdetésszöveg – Legyen egyszerű és figyelemfelkeltő


A Google Ads hirdetések szövegei nem hosszú reklámszövegek, inkább miniatűr ajánlatok. A kulcs: legyen benne a lényeg, gyorsan.


Cím: Romantikus hétvége a Balatonnál – 10% kedvezmény
Alcím: Wellness hotel pároknak saját jakuzzival
Leírás: Foglalj közvetlenül, ajándék bekészítéssel várunk! Ingyenes lemondás.
Látszik benne a cél, az előny és a cselekvésre ösztönzés.

 


6. Költségkeret – Mennyit szánsz rá?


A Google Ads-ben te határozod meg, mennyit szeretnél költeni naponta vagy havonta.
A jó hír: már napi 1000–1500 Ft-ból is el lehet indulni. A rossz hír: ha nincs jól beállítva a kampány, ezt az összeget el is égeti eredmény nélkül.
Ezért érdemes folyamatosan figyelni az adatokat: mire kattintanak, mikor, milyen eszközről. Innen lehet tanulni, finomítani.

 


7. Indítás után: mérj, figyelj, optimalizálj


Sokan azt gondolják, a hirdetés beállítása után jöhet a hátradőlés. De a lényeg csak ezután kezdődik. A jó kampányt folyamatosan finomítani kell: mi működik, mi nem, mikor kattintanak, mikor foglalnak.


A sikeres Google-hirdetés titka nem a varázsszavakban van, hanem abban, hogy érted a célcsoportod gondolkodását – és hajlandó vagy tanulni a számokból.

 

Vagy... kiszervezheted profiknak


Ha viszont se időd, se türelmed a finomhangoláshoz, és inkább a vendégekkel foglalkoznál, akkor megéri olyan csapatot keresni, akik tényleg értenek a szállodai marketinghez.
A Hotelmentők kifejezetten szállodákra és turisztikai szolgáltatókra specializálódtak – és nem csak hirdetéseket kezelnek, hanem a teljes folyamatot átlátják, a foglalási céloldaltól a konverziókövetésig.


Ha neked is jól jönne egy profin beállított Google hirdetés szállodáknak, amivel nem a pénzed ég, hanem a foglalásaid nőnek, érdemes felvenni velük a kapcsolatot.




Amiről tudnod kell DIY Egészség Érdekességek Gazdaság Inspiráció, kreatív Karrier Naprakész Otthon Pénzügyek Szépség Színes hírek



Legfrissebb cikkek


Google hirdetést készítenél? Dehogyan?! Lépésről-lépésre emberi nyelven
Google hirdetést indítanál, de elvesztél a beállításokban? Itt a gyakorlati útmutató kisvállalkozóknak – technoblabla nélkül, érthetően.
Ezért nem csak álom egy balatoni lakás – hanem okos döntés is
Egyre többen keresnek balatoni ingatlant, de nem feltétlenül nyaralónak. Aki most vásárol, már nem csak a kilátást vagy a vízpart közelségét nézi – hanem azt is, hogy hosszú távon mit nyújt az otthon. Ebben a cikkben megnézzük, milyen típusú lakások számítanak valódi befektetésnek, és mik azok a buktatók, amiket jobb elkerülni.
5 nőgyógyászati krízis helyzet, amikor kötelező felkeresni az orvosod!
Mikor kell nőgyógyászhoz menned? 5 krízishelyzet, amit nem szabad halogatni – hasznos tanácsok és figyelmeztető jelek, amiket érdemes komolyan venni.
Színes hírek a világ minden tájáról

Izgalmas hírekre éhezel? Újdonságokra vágysz? Kicsit lazítani, inspirálódni jöttél? A Velünk.hu-n csupa olyan tanácsot és praktikát találhatsz, amelyeket beépíthetsz a mindennapokba és biztosan megtalálod, amit keresel!

Velünk

Tarts velünk! Légy mindig naprakész, ami a legújabb információkat illetti. A mindennapi életben fontos a jól informáltság mindentéren, tanulj, szórakozz, inspirálódj cikkeink és híreink között. Velünk biztosan megtalálod, amit keresel! Legfrissebb hírek a nagyvilágból és tanácsok a mindennapi élethez!

Hírek, újdonságok, minden ami érdekelhet

Külföld és belföld legizgalmasabb újdonságait és aktualitás híreit hozzuk el olvasóinknak, témák széles skálája vár itt téged! Térj vissza hozzánk nap mint nap! Velünk mindennap jólinformált leszel!

Divat, szépség, otthon, edzés

Divat, otthon, szépségápolás, egészség, fitness, karrier? Igen! A Velünk.hu színes hírein keresztül mindezt egy csokorban kapod! Nálunk biztosan megtalálod az érdeklődési körödnek megfelelő újdonságokat! Nőktől Nőknek igazi hatékony tanácsok!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről is. Ami fontos, ami kihagyhatatlan, ami érdekes és pezsgő, azt a Velünk.hu-n biztosan megtalálod. Tarts velünk!