Egyszerűen hiányzik az ipar kreativitása? A gyártók valójában olyan alternatívákkal próbálták megkülönböztetni termékeiket, mint a citrusfélék, a görögdinnye, az édeskömény és még a szalonna is kipróbálásra került a fogkrém iparban. De eltekintve néhány gyerekbarát íztől, mint az eper és a tuttifrutti, a nem mentás fogkrémek továbbra sem a legjobbak. Ha nem a zamaton kívüli gondolkodás áll a menta monopólium mögött, akkor mi van?
Ahhoz, hogy megértsük, hogyan jutottunk el a fogkrémek domináns ízéhez, (röviden!) Át kell néznünk a fogkrém történetét:
A fogkrém Kr. E. 5000-ig nyúlik vissza, az egyiptomiak készítették el első változatát. Míg a korai formák tartalma változó volt, gyakran tartalmaztak olyan súroló anyagokat, mint a habkő, az égett tojáshéj és az ökrök patájából származó hamut. Az ókori Görögországban és Rómában időközben zúzott kagylóhéjakat és csontokat használtak.
Több ezer évvel később a legrégebbi ismert fogkrém "recept" jelent meg Egyiptomban, amely mentát, borsot, szárított írisz virágokat és kősót tartalmazott. Évszázadokkal később a kutatók megismételték és kipróbálták, felfedve az eredményeket egy fogorvosi szakemberek 2003. évi bécsi összejövetelén. Bár meglehetősen durva (az íny vérzéséről beszélünk), rendkívül hatékony volt, és valószínűleg jobb, mint a 19. század és a 20. század elejének modernebb változatai.
Míg az egyiptomiak által előállított maró hatású főzet az első dokumentált menta használatát jelenti a fogkrémben, az 1900-as évek elején nem igazán hozta létre helyét a fogápoló alapértelmezettjeként. Ekkor jelent meg a piacon egy új, Pepsodent nevű fogkrém, amelyet egy ragyogó reklámkampány támogatott, amelynek segítségével a fogmosás nagyon szükséges és kifizetődő szokásként került elhelyezésre. Hogyan? Röviden, a pszichológia erejét felhasználva a friss, mentás száj és a tiszta fogak társításához. A kampány kreatív eleme, egy sikeres reklámember, akinek neve Claude C. Hopkins volt, tudta, hogy a szokásos viselkedés három összetevőből áll: egy jel, amely kiváltja a viselkedést, maga a viselkedés és a jutalom. Hopkins régóta jelezte - filmszerű érzésű száj - megoldást kínált - ezt az új mentás, friss érzésű fogkrémet -, és jutalmat ígért - szebb mosolyt.
Míg maga a menta nem tett semmit a Pepsodent formula tényleges hatékonysága szempontjából, hűvös, frissítő érzése miatt megerősítette a menta tiszta szájjal való társulását. Nem sokkal később más gyártók megfogták és beépítették a mentát, mint ízesítőt ... és a száj azóta is mindenütt friss fogmosás után.
A fogorvosok is alkalmazzák
Fogkő leszedése során a fogakon egy pasztát használnak a kezelés végén, amely nem csak védő bevonatot képez a fogakon, de frissnek is érezhetjük utána szánkat. Nem hiába, hiszen az emberek tudatába teljesen beépült ez a frissesség érzés a fogászati kezeléseket és a fogmosást illetően.