Sikeres üzlet. 7 titok. Vállalkozás. Fejlődés. Könyvelés. Áttekinthető könyvelés,a siker titka

Főoldal > A sikeres üzlet 7 titka

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A sikeres üzlet 7 titka
2022/03/24

Így menedzseld vállalkozásod, ha szeretnél sikeres lenni.

 

Elsősorban nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a siker mindenekelőtt fejben dől el, de természetesen rengeteg más külső és belső forrás szükséges még a sikeres vállalkozás létrejöttéhez.

 

A sikeres üzletet többféleképpen és szempontból is meglehet közelíteni, például: gazdasági, pénzügyi, reklám vagy marketing szempontból (és nem csak), de lássunk most pár tippet a sikeresen működő üzlethez.

 

Szeressük vállalkozásunkat és a terméket, amit kínálunk.

Minden működőképes vállalat alapja, a szeretet, amit bele fektetünk. Lehet egyesek számára kissé sziruposan hangzik, de ez az első és talán legfontosabb lépés is egyben, főleg, ha egy most induló cégről beszélünk.

 

Szeressük, és becsüljük meg kollégáinkat!

Egy vállalkozás sikere minden esetben a munkavállalókon múlik, ezért az ő megbecsülésük rendkívül fontos kérdés. Ez megmutatkozhat anyagi javakban, a barátságos légkörben és még sok másban is! Mindig ügyelj rá, hogy kollégáid kényelmes, jó munkakörnyezetben dolgozhassanak: teremtsd meg például a világos munkakörnyezetet térelválasztó üvegfallal, biztosíts számukra megfelelő eszközöket, elég gyors számítógépet, és ügyelj rá, hogy a munkaállomások lehetővé tegyék a nyugodt, kiegyensúlyozott munkavégzést! 

 

A célközönség meghatározása:

Vagyis tudnunk kell precíz módon, hogy kinek szeretnénk eladni? Ez főként a saját marketingünk alapját képezi majd, hiszen ennek függvényében tudunk tervezni, szűrni, célozni és a későbbiekben mérni is a megtérülést.

A jól körülírt vevő fél siker – ez alapján tudjuk, hogy hol? Hogyan? és miként közelítsük meg a számunkra potenciális vásárlókat/fogyasztókat.

 

Konkurencia és piac elemzés:

Szinte halva születik bármilyen vállalkozás, ami nem tart részletes konkurencia, ár és piac elemzést már a kezdeti fázist megelőzően.

Itt nem arról van szó, hogy meg kellene ijedni, hogy milyen telitett egy iparág, vagy éppen örülni, ha pangás van az adott piacon, hiszen mindkettő lehet épp annyira jó és rossz is.

 

Tervezés a vállalkozás minden szakaszában:

Fontos előre tudnunk és látnunk azt, hogy hol szeretnénk lenni 1, 3, 5 illetve 10 év múlva. Annyira sok érv szól mellette, hogy miért is annyira fontos – több oldal sem lenne elég, ha kiszeretnénk fejteni bővebben.

De csak néhány példa: gazdaságilag, finanszírozásban és nem utolsó sorban mentálisan is.

 

Mindig szánjunk néhány percet a könyvelés áttekintésére:

Sokan elhanyagolják ezt a részt, mert nem tudják, nem értik és nagyon sokan nem számolnak a kockázatokkal.

A könyvelés átláthatósága jelentős szereppel bír. Ma már léteznek szoftverek, amivel a könyvelőnk el tudja küldeni könyvelésünk leglényegesebb adatait, és ezt ugyanúgy meg tudjuk nézni akár a mobilunkon is, mint ahogy a bankszámlánkkal kapcsolatos információkat is megkapjuk a banktól.

 

Termék fejlesztés/Termék bővítés/Új termék:

Sokan nem értik, hogy miért van az, hogy egy bizonyos pontig nő, fejlődik a cég, majd elkezd stagnálni. Pont ezért, mert csak a legjobbak fektetnek termék fejlesztésbe. Ha minden jól megy és a cég fejlődése elég dinamikus, akkor érdemes újabb terméket bevezetni, innovációkkal megturbózni, esetleg bővíteni a palettát, ha például egy webshopról beszélünk. A lehetőségek végtelenek, természetesen mindig szem előtt kell tartanunk az adott piacot, csak ennek függvényében és részletes ismeretében szabad belekezdenünk.

 

Reklám, marketing:

Alapvető fontossága van a jó célzásnak.

Piac, iparág illetve termék függvényében a nyereség 20%-át érdemes reklámra fordítani, főként kisvállalkozóként. Ne higgyük, hogy mindenhez értünk, van, amit érdemes profikra, alvállalkozókra bízni. Némely esetben sokkal költséghatékonyabb, de elsősorban ez is egy külön szakma.

 

A vállalkozás indítása évekre, ideális esetben pedig életre szóló döntés. Semmit nem szabad a véletlenre bízni, de ami mégis mindennek az alapját képezi az a személyes elköteleződés, szakmai hozzáértés és nem utolsó szempont az optimista látásmód.

 

Egy nemrég készített felmérés szerint az induló cégek negyede nem éri el az egy éves kort, az ötödik születésnapját pedig csak a vállalkozások fele ünnepelheti, légy résen, hogy veled ez ne történhessen meg.




Színes hírek a világ minden tájáról

Izgalmas hírekre éhezel? Újdonságokra vágysz? Kicsit lazítani, inspirálódni jöttél? A Velünk.hu-n csupa olyan tanácsot és praktikát találhatsz, amelyeket beépíthetsz a mindennapokba és biztosan megtalálod, amit keresel!

Velünk

Tarts velünk! Légy mindig naprakész, ami a legújabb információkat illetti. A mindennapi életben fontos a jól informáltság mindentéren, tanulj, szórakozz, inspirálódj cikkeink és híreink között. Velünk biztosan megtalálod, amit keresel! Legfrissebb hírek a nagyvilágból és tanácsok a mindennapi élethez!

Hírek, újdonságok, minden ami érdekelhet

Külföld és belföld legizgalmasabb újdonságait és aktualitás híreit hozzuk el olvasóinknak, témák széles skálája vár itt téged! Térj vissza hozzánk nap mint nap! Velünk mindennap jólinformált leszel!

Divat, szépség, otthon, edzés

Divat, otthon, szépségápolás, egészség, fitness, karrier? Igen! A Velünk.hu színes hírein keresztül mindezt egy csokorban kapod! Nálunk biztosan megtalálod az érdeklődési körödnek megfelelő újdonságokat! Nőktől Nőknek igazi hatékony tanácsok!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről is. Ami fontos, ami kihagyhatatlan, ami érdekes és pezsgő, azt a Velünk.hu-n biztosan megtalálod. Tarts velünk!